Verktøyerfaringer

. . . . . en blogg om vårt oppussingsprosjekt, framgangsmåter, verktøy, interiør, gode håndtverkere, store og små tabber og om det som blir bra.

Når det nevnes navn på håndverkere, firmaer, verktøy etc har vi ingen andre intensjoner enn å si hva vi er fornøyd med. Det vi ikke er fornøyd med tas opp med de det gjelder og ikke på bloggen ;) Unntaket er verktøyerfaringene.



lørdag 22. september 2012

I dag har det vært stor aktivitet. Først ble det en tur til Byggmakker, Modena og så Norflis for å kjøpe avrettingsmasse. Planen var først å sette vekk jobben, men var vel like greit å ta den selv fremfor å vente på fagfolk. Prutet ganske heftig og fikk en grei pris. Vi valgte Norflis som ga håndverkerpris og masse gode råd fra en selger med peiling. Ingen tvil om hvor vi handler fliser til badet.
Denne avrettingsmassen var super å jobbe med for oss som ikke har noen særlig erfaring. Flyter greit og lett å blande. Brukte ca 880 kg og hele jobben tok ca 2 timer. Når en blander og en bærer går det helt greit :)

Sinnasnekkeren hadde ikke hatt mye innvendinger her på sammarbeidet. Anette gjorde en kjempejobb i vispe- og blandeavdelingen og jeg er storfornøyd med innsatsen fordi det ga en fin " flyt " i arbeidet vårt. :-)

 Brukte en kost til å stryke ut og en sparkel på 500mm for å rette av. Ser ut til å ha fungert helt greit. Noen plasser ser jeg overganger men ikke mer enn vi kan leve med.

Til å aldri ha gjort dette før må jeg si meg rimelig fornøyd :)

I morgen skal ett av soverommene rettes av. Gleder meg faktisk :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar